Birthright of the Dwarves - Fun Dippers - Officiële Nederlandstalige RuneScape Fansite

Fun Dippers
Your RuneScape Source!
Ga naar de inhoud


Birthright of the Dwarves

Moeilijkheid:Moeilijk.
Lengte:Lang.
Eisen:Quests:
- King of the Dwarves.

Skills:
- 80 Mining;
- 82 Smithing;
- 85 Strength.

Je moet meerdere vijanden van combat 120 tot 180 kunnen verslaan.
Benodigdheden:- Goede armour;
- Goed voedsel;
- Super/Extreme potions of Overload;
- Prayer Potions.
Startpunt:Praat met King Veldaban in Keldagrim Palace.


1. Praat met King Veldaban in het kasteel van Keldagrim. Zeg 'So, you're king - what now?' en klik door de chat venstertjes om de quest te starten.

Veldaban vindt het leven van een koning moeilijk in de chaotische politieke omgeving van Keldagrim, en hij kan zich niet focussen op de bijdehante problemen totdat hij een eind heeft gemaakt aan de problemen van voor zijn kroning - de Red Axe.

2. King Veldaban geeft je zijn Royal Dwarven Seal en wilt dat je de volgende drie dingen voor hem doet:

  • Ondervraag de vier vermoedelijke Red Axe spionnen die door Lieutenant Brae worden vast gehouden in de Record Chamber in Keldagrim West. Beslis hun lot namens de Koning, Freedom, Exile of Execution.
  • Ga naar Taverly Dungeon en ga de strijd met de Chaos Dwarves daar aan, om te kijken of je hun leiders kunt vinden.
  • Bezoek de Watchtower Wizard en vraag hem om hulp voor het bestrijden van de Gedachte-veranderende Magie van de Ogre Shaman, die werkt voor de Red Axe.

3. De vermoedelijke Spionnen

  • Vigr: Vigr zal niet veel nuttigs zeggen als je geen bewijs hebt. Ga daarom naar zijn zwaarden winkeltje bij het kasteel en doorzoek de furnace. Je vindt een stapel brieven tussen Vigr en de Red Axe Spymaster. Ga terug naar Vigr, hij zal het erkennen als het bewijs wat hij wilde, maar zegt dat hij sinds de kroning van Veldaban geen contact meer heeft gehad. Execute hem als een Spion.

  • Klaas: Klaas zal zeggen dat je alles na kan vragen bij Meike, doe dat. Je kan Meike vinden in de bar Zuid van de Bank. Als je alles met haar besproken hebt, ga je weer terug naar Klaas. Lieutenant Brae zal zeggen dat jij een keuze voor hem moet maken, gebruik de "Exile as tritor" optie.

  • Brendt en Grundt: Praat eerst met Brendt, ga door alle chat opties heen en praat daarna met Grundt. Grundt zal een heel ander verhaal vertellen dan Brendt, terwijl ze samen iets deden. Praat weer met Brendt en vertel hem dat Grundt iets anders vertelde, Lieutenant Brae zal zich ertussen mengen en zeggen dat je een uitspraak mag doen. Execute Brendt als een Spion. Daarna praat je weer met Grundt, hij zal alles opbiechten, Execute hem ook als Spion.

4. Chaos Dwarves in Taverly Dungeon

Ga de Taverley Dungeon binnen en loop rechtsdoor, langs de animated Axes en Scorpions, het bruggetje over. Daar vindt je Chaos Dwarves. Versla 3 Chaos Dwarves, nu zal Ikadia the Exile verschijnen. Praat met haar, ze zal willen dat je naar haar toe komt, bij de chaos druids, een stukje terug in de Taverly Dungeon. Ze teleporteert weer weg.

Loop terug, tot je in een uitham van de Taverly Dungeon ziet, met Chaos Druids. Hier staat ook Ikadia the Exile tussen. Ze wilt dat je haar verslaat in een gevecht, doe dat. Als je haar hebt verslagen, zal ze je vertellen over de Chaos Dwarves. Zij zijn niet gemaakt door de Red Axe. De Chaos Dwarves in Taverly Dungeon bestaan al sinds de Third Age, de mogelijkheid om een Chaos Dwarf te worden, schuilt namelijk in elke Dwarf.

Nu is het aan jou of je Ikadia the Exile dood of dat je haar laat leven.

5. De Watchtower Wizard

Ga naar de Watchtower bij Yanille. Op de tweede verdieping vindt je de Watchtower Wizard. Vertel hem het verhaal en hij wilt je helpen. De Wizard geeft je een anti-memory-magic wand. Het enige probleem met de wand is dat deze nog afgesteld moet worden om het zo maar te noemen. Dat moet jij doen in je eigen geheugen. Zeg dat je er klaar voor bent.

Je bent nu in een gebied wat je geheugen voor moet stellen, het is nu aan jou om je geheugen kloppend te maken. Om dit te doen moet je de Wand gebruiken op alle Kebabs en Beer die je ziet. Er zullen nu geheugen fragmenten vrij komen. Vang al deze fragmenten. Inspecteer de Memory Voids die nog over zijn en plaats de Fragmenten terug op deze manier:


De Hint:Fragments:
What would a gnome be doing here?
Gnome emissary fragments
I wonder where he got that scar.
Grimsson Fragments
Walking stick, spiky hair, twirly moustache.
Hreidmar fragments
It's not natural for a dwarf to look like that.
Chaos Dwarf Fragments


6. Als je al deze stappen voltooid hebt, ga je terug naar Veldaban. Hij verteld je nu dat je je klaar moet maken  voor de grote strijd. Jullie spreken bij Barendir af.

7. Ga naar de bank, Pak je beste Armour, Food en Potions. Neem ook de Wand mee van de Watchtower Wizard. Zorg dat je één inventory plaats over hebt. Loop richting het Zuiden en ga door het torentje naar de andere kant van de muur. Loop verder naar het Zuiden en steek de rivier over met de dwarf. Hiervoor gebruik je de cross-river optie. Ga naar de ingang van de Barendir Cave ten Zuid-Oosten van je. (In deze cave zal ook je gravestone komen als je dood gaat!) Loop helemaal door naar het einde, en ga door het gat.

8. Je zult nu in een kamer komen met allemaal dwarfs, loop naar de Dwarven Cannon toe en praat daar met Veldaban, hij verteld je dat je bij de Quartermaster kan banken als je dat nog niet hebt gedaan. Praat nu met Nulodion, hij zal je vijf explosieven geven om de cannons binnen mee op te blazen. Lees de volgende punten voordat je de cannon afvuurt om naar binnen te gaan, zodat je weet wat je moet doen:

  • Zorg dat je binnen Protect for Missiles of Deflect Missiles aan hebt, zodat de cannons minder schade op je aanbrengen;
  • Schuil achter pilaren, zodat de pilaren omvallen, dan kan je naar de overkent van de lava gaan;
  • Klik op de Cannons om ze onklaar te maken met je explosieven;
  • Gebruik aan de andere kant de Wand op Grimsson, hij zal dan vluchten;
  • Haal de hendel over zodat de bruggen omhoog komen, dan kan het leger van Veldaban door lopen;
  • Stap in de Mining Cart, om achter Veldaban en Grimsson aan te gaan.

9. Je ziet in de volgende kamer een cutscene. Veldaban is gebrainwashed. Ze praten over dat ze nu gewonnen hebben. Dan zien ze jou, de Ogre plaatst jou in het geheugen van Veldaban, nu is aan jou de taak om het geheugen van Veldaban weer in orde te maken.

Gebruik je wand op de Royal Red Axe Standard, de Chaos Dwarf en de Zamorakian Chaplain. Vang alle Fragments en plaats ze terug op de volgende volgorde:


De Hint
Fragments
Guthix won't help us now.
Chaplain fragments
He doesn't want to be here.
Conscript fragments
Eight coloured segments on a flag.
Standard fragments


10. Als je klaar bent kom je in Grimsson's geheugen, ook hier moet je alles weer in orde maken.

Gebruik de wand op Troll Leader, Dwarf Bone en Smart Troll, vang alle fragments en plaats ze in de volgende orde terug:


De Hint
Fragments
He doesn't want to be here.
Dwarf Fragments
Broken rocks.
Troll Fragments


11. Nu zie je Heidmar knielen voor Zamorak.

Gebruik je wand op Zamorak, vang de fragments en plaats de terug. Zamorak zal dan een beeld zijn.

12. Nu kom je in het geheugen van de Ogre Shaman.

Gebruik je wand op de Old Dwarf, de Grumpy Dwarf en de Beardless Dwarf, vang alle fragments en plaats ze terug in de volgende orde:

Let op! De ogre Shaman zal van de Fragments 'Dangerous Fragments' maken. Als je een Dangerous Fragment vangt, moet je weer opnieuw beginnen met zijn geheugen. Wacht eerst tot de fragments weer normaal zijn en vang ze dan.


De Hint
Fragments
What would a gnome be doing here?
Gnome Emissary Fragments
I wonder where he got that scar.
Grimsson Fragments
Walking stick, spiky hair, twirly moustache.
Hreidmar Fragments


13. Als je met de Ogre Shaman klaar bent, moet je kiezen of je hem wilt doden of dat je hem laat gaan.

14. Ga de ruimte uit via de Oosterlijke doorgang en ga naar het kasteel daar. Om naar de tweede verdieping te kunnen moet je eerst lid worden van de Red Axe. Ga naar een Red Axe director en zeg dat je vriend de Red Axe wilt joinen. De director zal zeggen dat je hem dan de grootste director moet laten worden. Dood alle andere Directors en ga dan terug, je bent nu lid!

15. Ga de trap op naar de tweede verdieping, confronteer Hreidmar en Grimsson en versla daarna Grimsson.

16. Nu moet je Hreidmar verslaan, hij verandert zichzelf en Grimsson in Chaos dwarves. Dit is het moeilijkste gevecht van de Quest, de eerste keer zal je sowieso dood gaan omdat je in de rooms ervoor al Voedsel hebt gebruikt, als je hier dood gaat, komt je grave weer in de Barendir cave.

Het is het slimst als je Grimsson eerst buiten de deur sluit, zodat hij je niet kan aanvallen. Richt je eerst alleen op Hreidmar.

Als je één van de twee hebt gedood en je gaat zelf dood tijdens het gevecht met de ander, dan hoef je ze niet allebei opnieuw te doden.

Hreidmar:

Hreidmar kan je het beste aanvallen met ranged.

  • Hij kan versterking erbij roepen, dit zijn Chaos Dwarves en Dwarf Hand Cannoneers.
  • Hij kan zijn versterkign laten exploderen, wat veel schade aan brengt, als één van de versterking rood wordt, gaat deze exploderen;
  • Hij kan zijn Dwarven Hand Cannoneers allemaal tegelijk laten aanvallen, dit geeft extra veel schade;
  • Hij heeft een speciale aanval die hem,grimsson en zijn versterkign kan healen. Om dit te voorkomen moet je zoveel mogelijk schade aanbrengen op Hreidmar.
  • Hij kan zichzelf verwisselen met een Chaos Dwarf, als dit gebeurt moet je zo snel mogelijk weer naar Hreidmar toe.

Grimsson

Grimmson kan je het beste aanvallen met Magic.

  • Zorg dat Grimsson niet bij de Chaos Dwarves kan. Vecht Grimsson buiten en zorg dat de Chaos Dwarves binnen blijven;
  • Hij heeft een speciale aanval waarmee hij heel veel schade aanbrengt, de schade die hij daarmee aanricht, kun je ontlopen door Barricade te gebruiken.

17. Als je Grimsson en Hreidmar allebij hebt gedood, moet je met Veldaban praten. Hij zal willen dat je hem dood om zo va zijn Chaos Dwarf transformatie af te komen. Je kunt hem doden, maar je kan hem ook overhalen om tegen de transformatie te vechten, dat zal even duren, maar uiteindelijk zal hij weer zichzelf worden.

18. Als alles helemaal voorbij is, zul je terugkeren naar de troonzaal van het Keldagrim Kasteel. Hier zullen de Consortium leiders worden aangesteld. Als Veldaban het heeft overleefd, zal hij er ook zijn. Je hebt de keuze om hem te overtuigen om als koning af te treden of om koning te blijven.

Gefeliciteerd! Quest Voltooid!


Reward:
- 2 Quest Points;

- 100.000 XP in Mining;
- 100.000 XP in Smithing;
- 100.000 XP in Strength;
- 30 Rune, Adamant en Mithril bars;
- Toegang tot drie nieuwe Dragon wapens;
- Toegang tot een nieuwe Lava Flow Mine activity;
- Toegang tot Chaos GIants en Barendir;
- Toegang tot Ancient Keldagrim Ruins;

- 2 Gratis keys voor Treasure Hunter.
© 2012 - 2024 - Uruk Hai Gaming
RuneScape is © 1999-2024 JaGeX Ltd.
Terug naar de inhoud